M3 Kirazlı-Başakşehir/Metrokent Metro Hattı

İstasyonlar

Başakşehir-Metrokent

Başak Konutları

Siteler

Turgut Özal

İkitelli Sanayi

İSTOÇ

Mahmutbey

Yenimahalle

Kirazlı-Bağcılar

Ziya Gökalp Mahallesi

Olimpiyat


*Ziya Gökalp Mahallesi ve Olimpiyat yönlerine gidecek yolcularımızın İkitelli Sanayi istasyonundan M9 Bahariye-Olimpiyat hattına aktarma yapmaları gerekmektedir!


Kirazlı İstasyonu ile Başakşehir/Metrokent istasyonları arasında hizmet veren hattın yapımına, 2006 yılında başlanmıştır. Yaklaşıok uzunluğu sixteen km olan hatta, 9 istasyon vardır. Ayrıca, Olimpiyat yerleşkesinde depo sahası ve atölye binası bulunmaktadır.


Hizmete Açılış Tarihleri


Tünel Kazılarının Tamamlanması: Mart 2009

Araçların Teslim Alınmaya Başlanması: Ocak 2010

Araç Testlerinin Başlaması: Aralık 2010

Sinyal Sisteminin Devreye Alınması: Mart 2012

Deneme Seferlerinin Başlatılması: Haziran 2012

Hattın İşletmeye Açılışı: 14 Haziran 2013

Olimpiyat İstasyonu’nun Hizmete Alınması: 22 Kasım 2013

İşletme Bilgileri


Hat Uzunluğu: 15,nine Km

İstasyon Sayısı: nine

Araç Sayısı: eighty (20 adet 4’lü tren)

Sefer Süresi: 20 Dk.

İşletme Saatleri: 06.00 – 00.00

Yolcu Kapasitesi: 70.000 Yolcu/Saat 

Sefer Sıklığı Tasarımı: a hundred and twenty Sn.

Sefer Sıklığı: three Dk. (Pik Saatte)

İstasyon Yapıları


İstasyonlar eight’li trenlerle işletmeye olanak sağlayan one hundred eighty metre uzunluğundaki peronlara sahiptir. Mahmutbey İstasyonu, araç parkına olanak sağlayan ilave 3. yol ile inşa edilmiştir. Hattın tüm istasyonları, tünel/yer altı istasyon olarak inşa edilmiştir.


Olimpiyat yerleşkesi içerisinde yer alan atölye ve depo sahası, yaklaşık 70.000 m² üzerine kuruludur ve tesisin araç kapasitesi 120’dir. Bakım birimlerinin yer aldığı atölye binası ise 10.000 m² kapalı alandan oluşmaktadır.


Hat tünelleri çift tüplüdür. Kirazlı - Başakşehir/Metrokent arası TBM ile açılmıştır.


Sistem Emniyeti ve Güvenlik


Metro hattında yaşanabilecek her türlü olumsuz duruma karşı senaryolar hazırlanmış ve bu senaryolarla ilgili simülasyonlar yapılarak çözüm planları hazırlanmıştır. İstasyonlarda bulunan kameralarla sistem sürekli gözlemlenmekte, kontrol edilmekte ve üniformalı güvenlik görevlileriyle istasyonların denetimi sağlanmaktadır.


En son teknoloji ile inşa edilen sistemde, interaktif (ortama göre kendini ayarlayabilen) bir yangın emniyet sistemi bulunmaktadır. Hattın inşasında kullanılan tüm ekipmanlar, yüksek ısıya dayanıklı ve zehirli gaz çıkartmayan malzemelerden seçilmiştir. Yangın durumunda yolcuların güvenli olarak tahliye edilebilmesi için tüm senaryolara göre testleri yapılan ve güvenilirliği ispatlanmış duman kontrol ve tahliye sistemi bulunmaktadır.


Hattın ve depo sahasının sinyalizasyon, makas ve araç sistemi tam otomatiktir ve ihtiyaç halinde manuel olarak da çalıştırılabilmektedir.


Sistemin enerji beslemesi, iki ayrı noktadan yapılmaktadır. Her iki besleme noktasının da devre dışı kalması halinde, 15 saniye içinde jeneratörler devreye girmekte ve tüm trenler en yakın istasyona ulaşarak yolcularını tahliye edebilmektedir. Enerji beslemesinin sağlanamaması ve jeneratörlerin de devre dışı kalması gibi bir durumda; aydınlatma sistemi ve elektronik kontrol sistemleri, 3 saat süreyle kesintisiz güç kaynakları vasıtasıyla beslenebilmektedir.


Entegrasyon


İkitelli Sanayi İstasyonunda turnike bölgesinden diğer alana peron bölgesine geçilerek M9 Bahariye-Olimpiyat hattına aktarma yapılabilmektedir.

Mahmutbey İstasyonu'nda M7 Mecidiyeköy-Mahmutbey Hattı'na aktarma yapılabilir.

Kirazlı İstasyonu’nda, M1B Yenikapı-Kirazlı Hattı’na aktarma yapılabilir.*

* Bu aktarma ile Başakşehir bölgesinden Büyüok İstanbul Otogarı’na ve Sur içine erişim sağlanabilir.

Previous
Next Post »